Home » אחריות חברתית » אחריות חברתית וסביבתית בעסקים

אחריות חברתית וסביבתית בעסקים

עסקים הם גופים שיש להם כוח, ובמקרים של תאגידים, מדובר בכוח גדול מאוד. כל מי שמעורב בעולם העסקים ויש לו עסק כזה או אחר, צריך לקחת על עצמו אחריות חברתית וסביבתית, ובכך לנצל את הכוח שלו למטרות הנכונות, לטובת כולנו.

אחריות חברתית וסביבתית שכל בעל עסק נוטל על עצמו צריכה לבוא לידי ביטוי באופן שבו העסק פועל, אם זה בהקשר של שמירה על איכות הסביבה ואם זה בהקשר של נגישות לכלל האוכלוסייה. להרבה בעלי עסקים קשה להתייחס לעניין זה באופן עקבי, מתוך האתגר הגדול שכרוך בניהול סק, אך בהחלט יש מקום לבצע פעולות או ליצור חוקים שונים שישפרו את האופן שבו העסק פועל, הן מבחינה חברתית והן מבחינה סביבתית.

אחריות חברתית

אחריות חברתית היא אחריות של כולנו

אחריות חברתית בעולם העסקים

גם היום, אחרי שהתקדמנו צעדי ענק מבחינה טכנולוגית ונדמה שאנו מציגים נאורות ואינטליגנציה גבוהה מאוד, עדיין יש מקרים רבים של אי שוויון בחברה.  ללא שום אחריות חברתית .

לא מדובר רק בגזענות, כי אם גם במקרים של אי נגישות פיזית לעסקים מסוימים. המעט שכל עסק יכול לעשות הוא להשקיע תקציב מסוים עבור יצירת דרכי גישה לעסק עבור לקוחות בעלי צרכים מיוחדים.

אך כמובן שנושא אחריות חברתית הוא בוער יותר בכל הקשור לעניינים של מגדר, מגזר, וכדומה. הרבה עסקים בעולם המערבי אינם מתאימים עצמם לערכים של שוויון ועל כן מפלים, באופן מודע או לא מודע, חלקים מסוימים של האוכלוסייה. כמובן שזה פשוט להגדיר חוקים מסוימים שישימו סוף לאפליה, אך קשה מאוד ליישם אותם בפועל. עם זאת, כל עסק יכול לקחת גורם חיצוני או פנימי שיהיה מופקד על יישום החוקים וכך ישמור על התנהלות חברתית נכונה של העסק.

אחריות סביבתית בעולם העסקים

אחריות חברתית הוא נושא ש לא קל ליישם אותו; לא מדובר בעניין של שחור או לבן, ויש הרבה גבולות אפורים. לעומת זאת, נושא איכות הסביבה הוא קל יותר להבנה וגם קל יותר ליישום בתוך סביבת העסק. כל בעל עסק יודע באילו מוצרים ואביזרים משתמש צוות העובדים שלו וגם באיזו תדירות, ובהתאם לכך אפשר לבחון את הנזק הסביבתי שהעסק יוצר במהלך תקופה מסוימת, ואף ברמה של יום עבודה אחד. בהתאם לכך, אפשר להכניס שינויים בעסק, לדוגמא הפסקת דיוור רגיל והחלפה שלו בדיוור אלקטרוני- צעד זה מאפשר לצמצם במידה משמעותית את כמות הניירת שבה משתמשים. דרך נוספת היא לבחון את מכשירי החשמל בסביבת העבודה, ולהביא מכשירים שיש להם תצרוכת חשמל טובה יותר.

About Louisana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*