Home » Uncategorized » אחריות מקצועית רפואית | ביטוחים | ביטוח – אחריות מקצועית
אחריות מקצועית רפואית | ביטוחים | ביטוח – אחריות  מקצועית

אחריות מקצועית רפואית | ביטוחים | ביטוח – אחריות מקצועית

אחריות מקצועית רפואית | ביטוחים | ביטוח – אחריות מקצועית

אנו מחנכים את ילדינו לעצמאות. כל הורה מעוניין כי ילדו יגיע לגיל שבו יוכל להיות ילד עצמאי ויגדל לעצמאות בתחומים שונים. העצמאות חשובה לנו כי היא זו שמכינה את הילד לעולם האמיתי כבוגר בו ההורה אינו חלק מחייו היומיומיים והא לוקח אחריות על חייו באופן עצמאי. העצמאות באה יד ביד עם לקיחת אחריות. הילד לומד כי על כל מעשה הוא האחראי ולא ההורה שלו. ומתוך אחריות על כל צעד הוא עושה שיקולים נבונים משלו.

גם בחיים הבוגרים, אותו הילד שגדל ופיתח את העצמאות שלו, לוקח אחריות על חייו. האחריות שלו באה לידי ביטוי בכל החלטה שיעשה בדרכו וגם בתחום המקצועי שלו. בתחום זה כל צעד מקצועי שיעשה יצטרך להצדיק עצמו והאחריות תהיה שלו כעוסק עצמאי או כעובד שכיר וכל תוצאה תהיה השפעה ישירה על המשך עבודתו והצלחתו המקצועית. אנו קוראים לזה אחריות מקצועית.

אחריות מקצועית היא ערך. והיא קיימת בכל מקצוע וחלק בלתי נפרד ממערכת הערכים שכולנו חיים עליה כחברה מפותחת. לכל אדם בחברה יש אחריות על מעשיו ולכל עובד יש אחריות מקצועית לצעדיו המקצועיים.

באם לא ננהג באחריות מקצועית יהיה זה כאוס מוחלט בכל. כדי לקחת אחריות זקוקה החברה לכללים וחוקים ומסגרת בהם האחריות האישית והאחריות מקצועית שלנו תקפה בהם.

לרב, מוגדרת האחריות מקצועית בעצם המקצוע או תחום העיסוק שלנו ופעמים רבות היא מעט מטושטשת והגבולות בה אינם ברורים, שכן מערכת החוקים והכללים החברתיים לא בהכרח חלים עליה, ולכן רבים הם המקרים שאחריות מקצועית נידונה על הכף ונתונה לפירושים רבים של שני הצדדים, בעל המקצוע שאמור ליטול באחריות מקצועית והלקוח שאמור לקבל את השירות ולהיות מרוצה ממנו. כאשר בעל המקצוע אינו מממש את האחריות מקצועית שלו או במקרים בהם הלקוח חושב כי נעשה לו עוול אך אין הסכמה של שני הצדדים על כך, האחריות מקצועית עומדת למבחן. באם יש כללים כתובים כגון חוזה עבודה או הסכם אזי הפתרון קל ונח אך במקרים אחרים, יש לערב גורם שלישי שיכריע ולעתים זהו בית המשפט שיקבע את ההחלטה.

 

About Louisana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*