Home » Uncategorized » מוצרי חלב | ממרחים | גבינות – חמאה

מוצרי חלב | ממרחים | גבינות – חמאה

חמאה הינו מוצר חלב אשר מופק בעצם בתהליך של חיבוץ שמנת או חלב.

עם החמאה אפשר לבצע שימוש למריחה על דברים מסוימים, וכן טיגון ואפייה, אנו יכולים לראות שמאכלים רבים נעשים בעזרת החמאה. אך זה איננו בריא לבצע שימוש גדול מדי בחמאה, מפני שהחמאה היא עתירה ומלאה בשומן רווי, ואם משתמשים בה הרבה אזי זה גורם לעלייה ברמות הLDL.

אנו יכולים לראות שנעשה שימוש עם החמאה עבור הכנה של עוגות, או הכנה של עוגיות, אשר בהם צריך להמיס את החמאה ובכך היא תורמת למאכל, כמו כן ישנם עוגיות שנקראות עוגיות חמאה, ואכן הם עוגיות רכות וטעימות ביותר, מבצק פריך ועם טעם סוחף.

אנו יכולים גם לראות שקיימים הבדלים בין חמאה למרגרינה, אך לעיתים כאשר אין חמאה אפשר לבצע שימוש גם בעזרת מרגרינה, המרגרינה היא פרווה ועל כן השימוש בה הוא טוב בעת שמכינים מאכלי בשר, אך אם המאכל שרוצים להכין הוא איננו מאכל בשר אזי אפשר להוסיף לו חמאה והטעם המתקבל הוא טעים במיוחד.

המרגרינה היא בעצם תערובת של שמנים צמחיים מזוקקים ומים, וכן יש בזה מלח, ויטמינים, וחומרים נוספים שקיימים כמו לציטין, חומרי טעם, חומרי צבע ועוד.

המרגרינה עשויה משמן ממקור צמחי, אין בה כולסטרול בכלל וחלק מהשומנים אשר קיימים בה הם שומנים בלתי רווים, השומנים הללו עוזרים להורדת כולסטרול.

אך ישנה גם את החמאה, אשר מקורה מן החי, ובה יש כולסטרול רב וכמות גדולה של שומנים רווים, הללו מעלים את רמת הLDL.

מזונות מן הצומח אינם מכילים כולסטרול, ואילו מזונות מן החי מכילים.

אך למרות זאת אנו יכולים לראות שעדיין נעשה שימוש עם החמאה, מפני שטעמה המשובח והמרקם שלה תורמים רבות להכנה של מאפים כאשר רוצים שאותם מאפים יצאו עם טעם משובח וטעים.

את החמאה אתם יכולים למצוא בכל החנויות למזון, כמו כן יש צורך לשים את החמאה במקרר בכדי שהיא לא תנמס.

כאשר רוצים למרוח אותה על משהו מסוים כמו על פרוסה, אזי ישנו צורך להוציא אותה מהמקרר לפני הזמן בכדי שהיא תפשיר קצת ויהיה ניתן למרוח איתה, וזאת מפני שהחמאה מגיעה קשיחה וחזקה.

About Louisana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*