Home » Uncategorized » מכונת אספרסו – הפרס של מקום ראשון
מכונת אספרסו – הפרס של מקום ראשון

מכונת אספרסו – הפרס של מקום ראשון

 

כחלק מהיותי מנהלת משאבי אנוש בחברה שלי אני חושבת כל הזמן על פעילויות שיניעו את העובדים להיות יותר חברותיים אחד כלפי השני וליצור להם אווירה מגבשת אשר תתן ערך מוסף לעבודה בחברה ולא תיווצר התחושה שאנשים רק באים לעבודה כדי לעבוד וזהו. לאחר תקופה ארוכה של פעילויות שהיו קשורות אך ורק ברובד המקצועי אשר מעודד מכירות והגדלת ההכנסות לחברה עצמה החלטתי שהגיע הזמן להכין פעילות שתשים את העובדים במרכז ותהיה רק בשבילם ועבורם. בתור בוגרת של תנועת הצופים, היה זכור לי שאחת הפעילויות המגבשות ביותר היא המשחק של הענק והגמד.

הרעיון של המשחק הוא שלוקחים קבוצה מסוימת בה כל אחד הוא גם ענק וגם גמד. התפקיד של הגמד הוא להכין כל מיני דברים של תשומת לב לענק שלו בתקופת זמן קצובה. לקחתי כל מחלקה בחברה והכנתי פתקים של השמות של כולם. כל אחד שהוציא פתק ידע מי הענק שלו לשבוע הקרוב. הפעילות לא עמדה בפני עצמה אלא נמדדה לפי היצירתיות שכל אחד הפגין ובין האנשים הוגרלה מכונת אספרסו.

הרעיון היה לא להוציא סכומים גדולים על הענק שלך, להיפך: המטרה היא להשקיע חשיבה ותשומת לב בדברים הקטנים שהענק אוהב. באופן זה קורים שני דברים חשובים במקביל: העובדים בכל מחלקה לומדים להכיר אחד את השני, מה הדברים שכל אחד אוהב וזקוק להם ובמקביל יודעים שהיצירתי ביותר מבינהם יקבל מכונת אספרסו. הלכה למעשה, על השקעה באחר ומתן תשומת לב מקבלים פרס מיוחד במיוחד: מכונת אספרסו איכותית. הוצאתי הודעה לכל העובדים במייל הארגוני כאשר על מנת ליצור טיזר, את המודעה פתחה תמונה של מכונת אספרסו שווה במיוחד.

כאשר קראו את הפרטים הבינו שמדובר בפעילות משרדית ומכונת האספרסו תינתן לגמד המשקיע ביותר בענק שלו. כעבור יומיים ביצעתי את תהליך החלוקה של הפתקים בין המחלקות השונות ולכל אחד מהאנשים היה ענק לפנק אותו. לא האמנתי איזו היענות תהיה לטובת הנושא בלי קשר למכונת אספרסו שהייתה מובטחת כפרס, אנשים פשוט נהנו מהפעילות עצמה.

About Louisana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*