Home » Uncategorized » מסוף סליקה – המכשיר לחיוב כרטיס האשראי
מסוף סליקה – המכשיר לחיוב כרטיס האשראי

מסוף סליקה – המכשיר לחיוב כרטיס האשראי

 

העולם המודרני עובר לאט לאט למתכונת חיובים של שימוש במסוף סליקה ולא בכסף מזומן וצ'קים. אם בעבר, כאשר היו הולכים לקניות היה צורך להסתובב עם שטרות של מזומן בכיסים והדבר היה מקשה את ההתנהלות וגם היה חשש לגניבות אשר לא היה כל דרך לקבל חזרה את הכסף, היום המצב הרבה יותר פשוט. כל שצריך הוא להסתובב עם כרטיס אשראי ותעודה מזהה ואז ניתן לרכוש מה שרוצים על ידי העברת הכרטיס במסוף הסליקה. התעודה המזהה נדרשת כי מאחר והשימוש בכרטיס האשראי קל כל כך, הקופאים בחנויות מעוניינים לוודא שמי שמגיש את כרטיס אשראי הוא אכן הבעלים של כרטיס האשראי.

מאחר ומסוף הסליקה הפך לאמצעי שגור הקיים היום כמעט בכל בית עסק, הוא השתכלל ויש סוגים שונים שלו. כך למשל מסוף סליקה נייח אשר מתאים לכל סוגי העסקים.

הוא מוכר במונח "קופה" ולרוב מרכיב אותו גם מסוף סליקה של אשראי וגם מקום לכסף מזומן. בדרך כלל שומרים בו את הקבלות וגם מפתחות למקומות חשובים אשר רק לבעל העסק יש רשות להיכנס אליהם. מסוף סליקה נייח מאייש לרוב קופאי אשר לא מש ממנו ונשאר לידו במהלך כל המשמרת במקום העבודה גם אם אין בזמן מסוים לקוח המעוניין לשלם עבור מוצר זה או אחר.

מסוף סליקה נוסף הוא מסוף סליקה נייד או סלולארי. מדובר על מכשיר אשר מותאם לבית עסק המעוניין בעמדת תשלום ניידת כך שניתן לחייב את הלקוח מכל מקום ורק בעמדה ספציפית אחת. היתרון המרכזי של מסוף סליקה נייד הוא שאין צורך בעמדה פיזית ספציפית על מנת להעמיד את הקופה ואם מדובר על עסק המתנהל בדינאמיות כאשר איש המכירות זז ממקום למקום, הוא יכול לחייב את הלקוח מכל מקום. מסוף סליקה נוסף הוא לרשתות. מדובר במערכת מתוחכמת יותר אשר מותאמת לרשתות גדולות בעלות מספר סניפים ברחבי הארץ וכאשר החיוב ממוחשב ומגיע למאגר נתונים גדול יותר של החברה. מדובר במערכת מורכבת יותר אשר עומדת בתקנים של בנק ישראל ומאפשרת תשלום של כרטיסי אשראי מגוונים ורבים.

About Louisana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*