Home » Uncategorized » תקשורת שיווקית בכל תחום

תקשורת שיווקית בכל תחום

זה מכבר הפכה התקשורת השיווקית לתחום לימוד מרכזי במחלקות ללימודי תקשורת במוסדות להשכלה גבוהה.

מדובר בנושא שיש לו היבטים חברתיים, ציבוריים, מסחריים, פוליטיים וגם בין- אישיים, שהרי מדעת או שלא מדעת רבים מאתנו משווקים את עצמם לזולתם בכל מקום ובכל זמן, מתוך אינטרס גלוי או סמוי, מודע או שאינו מודע.

תקשורת שיווקית

תקשורת שיווקית תמיד ובכל מקום בעולם

הכול כלול במושג תקשורת שיווקית

לתקשורת שיווקית יש בסיס עיוני, תיאורטי, וכמובן- היבט מעשי, יישומי ושימושי. תקשורת שיווקית קשורה למכלול תחומים בתקשורת ובהם: פרסום, דוברות, יחסי ציבור, קידום מכירות, הפקות דפוס, ניהול מותגים, הופעה בטלוויזיה, תכנון ייצוגים במדיה, פסיכולוגיה  של צרכנים ועוד. לימוד מובנה ושיטתי של מכלול הגורמים המרכיבים תקשורת שיווקית, משפיעים עליה ומושפעים ממנה מאפשרים הן למי שאמוּנים על תכנון אסטרטגיה שיווקית בארגון לעשות זאת באופן אפקטיבי והן למי שעוסקים ישירות בקשר עם לקוחות ובשיווק מוצרים או שירותים לבצע את עבודתם היטב.

גורמים רבים משפיעים  על האפקט ועל האפקטיביות של התקשורת השיווקית. לימוד התחום מאפשר לבוגרי מגמת לימוד זו להשתלב בתפקידים שונים שבהם ומתוכם ניתן להשפיע על אנשים לצרוך מוצר או שירות מתוך ידיעה ותחושה כי צריכתו תענה על צורך ממשי ותביא תועלת רבה.

תקשורת שיווקית וטבע האדם

מי שעוסקים בתקשורת שיווקית יודעים, מן הסתם, כי לבני האדם משותפים רצונות, צרכים, העדפות, טעמים ועוד. על אף השוני והיותם של מרכיבים מסוימים תלויי תרבות, סטאטוס, מגדר ועוד- כולם זקוקים למוצרים איכותיים בכל תחום: מזון, אופנה, מוצרי חשמל ועוד. תקשורת שיווקית מכוונת אל השורה התחתונה- שורת הרווח. מי שעוסקים בה תומכים את מערך השיווק והמכירות של החברה. הם יוצרים שפה אחידה, פנים וחוץ ארגונית, על מנת לחדד את המסרים שלה, על מנת למתג אותה בעיני הצרכן הפוטנציאלי של המוצר או של השירות.

התמקצעות בתחום התקשורת השיווקית מאפשרת למצות את הפוטנציאל הגלום בה, בין השאר הודות לפילוח מדויק של קהלי ידע פוטנציאליים ולפיו ריכוז ומיקוד מאמץ בקרב מי מהם שעשויים להיות לקוחות בפועל. בתקשורת זו מושם דגש על הבלות היתרונות והחוזקות של המותג, ומודגש ההבדל בינו לבין המתחרים מכל ההיבטים הרלוונטיים לצרכן.

About Louisana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*