Home » ברום » ארץ זבת ברום

ארץ זבת ברום

ברום מהווה את חומר הייצוא מספר אחת בים המלח שבו מצויים ריכוזי הברומיידים הגדולים ביותר בעולם.

אף שהברום אינו סקסי כמו הגז, אשר המידע על אודות הימצאות כמויות מסחריות ממנו בקרבת חופי ישראל מציתה את דמיונם של הטייקונים בשל הפוטנציאל העצום הגלום בו לעשיית רווחי עתק, מדובר ביסוד חשוב ושימושי.

ברום

ברום כימי יעיל

ברום שימושי ואפקטיבי להדברה

ברום היא תרכובת כבדה, בעלת צפיפות גבוהה ונדיפה. היא מאוחסנת על פי רוב בגלילי מתכת עמידים בפני לחץ גבוה. מדובר בתרכובת שימושית ואפקטיבית ביותר להדברת זוחלים וחרקים המצויים במחסנים לאחסון מזון. היות שהיא נותרת בשכבה התחתונה של המחסן היא יעילה להדברה.

שימושי הברום אינם מתמצים רק בתרומתם לתהליך הדברה. הברום מהווה מרכיב חשוב בחומרים המשמשים לטיהור מים ולהשבחתם, בצבעים, בעשן המשמש להדברה, לייצור תרופות ולהכנת פולימרים העשויים להגן על פלסטיק או עץ מפני שריפה.

במשך ההיסטוריה היו לתרכובות הברום מגוון תפקידים שהשתנו והתפתחו עם השנים: מגילויו עד המאה ה- 20 השתמשו בו בעיקר לצרכי צילום; מתחילת המאה ועד מחציתה, בקירוב, הורחב השימוש בו גם כתוסף לדלקף לטיהור מים ולמוצרי חקלאות שונים. מתחילת שנות ה- 70 של המאה שעברה עד שנת 1990 נעשה בברום שימוש כמעכב בעירה ולקידוחי גז, למערכות קירור ועוד.

ברום בשפע

לבד מהמלח המצוי בים המלח ומהווה משאב חשוב וחיוני, מצוי בו ברום, המהווה את אחד מאוצרות הטבע היותר חשובים של המדינה. חשוב לדעת, כי ריכוז הברום בים המלחה גבוה פי 75 מריכוזו בכל מקום אחר. על מנת לסבר את הדעת: בעוד באוקיאנוס ריכוז החומר הוא כ- 0.0008% (שמונה אלפיות!), ריכוזו בים המלחה נע בין 4.3 – 5.3 גרם לליטר. כמות הברום שמצויה בים המלח היא כ – 700 מיליון טונות, כמות המספיקה תצרוכת של כל העולם כולו.

אך טבעי היה שעם מרבץ כה עשיר, חיוני ושימושי ייבנה מערך לייצורו ולייצואו. ואכן הוקם מפעל הברון בים המלח במייצר כרבע מכלל הייצור העולמי של ברום. הברום מופק באופן מזוקק לאחר שמסלקים ממנו חומרים את האשלגן הכלורי ואת המלח לבישול.

About Louisana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*