Home » חו"ל » כרטיס אשראי בחול הוא אמצעי התשלום הבולט ביותר כיום בקרב ישראלים
כרטיס אשראי בחול הוא אמצעי התשלום הבולט ביותר כיום בקרב ישראלים

כרטיס אשראי בחול הוא אמצעי התשלום הבולט ביותר כיום בקרב ישראלים

לא בכדי כרטיס אשראי בחול הוא אמצעי התשלום הכי מקובל בקרבנו כיום. עד לעבר הלא רחוק, ישראלים התייחסו לכסף הפרטי שלהם בחול כמו פקידי בנק, כאשר את רובו הם אחסנו בכספת, או בתא סודי אחר, והם היו יוצאים מדי יום עם 20-50 יורו בכיס בלבד, בשביל לנהל את שגרת יומם. ההתנהלות הזו, מקובלת ככל שהייתה, היוותה לא מעט כאב ראש לאותם תיירים: מה יהיה אם יפרצו לכספת? מה נעשה אם נשכח את המזומנים באיזשהו מקום או חמור מכך – יכייסו ממנו אותם? עם השנים, התפתח מאד הרעיון של כרטיס אשראי בחול: כרטיס אשראי בינלאומי לשימוש מידי, כולל בכספומטים. בעוד שבשנות התשעים רק מתי מעט זכו לכזה כרטיס, כיום כל לקוח בנק בישראל יכול לקבל לידיו כרטיס מסוג זה, ולערוך באמצעותו את הקניות בחול.

תולדת כרטיס אשראי בחול הביאה ישראלים רבים להיות יותר רגועים כאשר הם מסתובבים בחול

אם בעבר החשש מגניבה, פריצה או כיוס של המזומן היה חשש מהותי, כיום ניתן לאפסן אותו במגירה, ובמקום להסתמך על הכספת, להסתמך על כרטיס אשראי בחול. ישראלים לא מעטים משלבים ביו 2 דרכי ההתנהלות מטעמי חיסכון. הם ממשיכים לאגור כסף בכספות המלון, אבל משתמשים בכרטיס האשראי למקרים בלתי מתוכננים: הגדלת הטיול, הוצאות עודפות על מתנות, ועוד.

כעת נשאלת השאלה מי מבין כרטיסי האשראי הבינלאומיים כדאי לכם לקחת אתכם?

כביכול, אין טעם בשאלה הזו, משום שאתם לא חלק מהכוחות המשפיעים על החברה הצרכנית בחו"ל, אין לכם SAY על עמלות הבנקים, ועל הסיבה שבבנק X משיכה תעלה לכם בעמלה רבה, לעומת בנק Y שם העמלה תהיה נמוכה יותר. אבל אחרי שתחזרו לארץ והכסף ירד, תהיה השפעה לבחירה שלכם. בעוד כי ישנם כרטיסי אשראי בהם הכסף פשוט יורד, ולא תשמעו מכך יותר כלום, ישנם מועדוני אשראי בהם הכסף שנגרע מיתרגם לנקודות. בחלק מאותם מועדונים, הנקודות שתצברו בכרטיסי האשראי יתורגמו לטיסות בחינם. כרטיס אשראי בחול המעניק כזו הטבה הוא כרטיס האשראי שהכי כדאי לכם לשאת בארנקכם, ולהבטיח את טיסתכם הבאה בתעריף נוח, ועם מספיק נקודות – ללא מחיר כספי.

About Louisana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*