Home » מניית כיל » מניית כיל והציבור

מניית כיל והציבור

כמו חברות רבות גם חברת כיל מונפקת בבורסה ונדרשת לעמו בכללים לרישום הקבועים בתקנונה של הבורסה ולפעול לפי הנחיותיו. כללי הרישום נדרשים לאמות המידה המחמירות והקפדניות שבהן נדרשת כל חברה לעמוד ובהן, בין השאר: הצהרת הון עצמי והחזרות ציבור, כללים לפיזור ניירות ערך ועוד. מטרת הכללים היא לאפשר מסחר תקין והוגן במניית החברה לאחר הנפקתה.

בעמודים המיועדים לניתוחי מניות בעיתונים הכלכליים ניתן להתוודע אל הנתונים המדויקים של מניית כיל , לרבות להיווכח בגרפים של תנודותיה. עם זאת , על אף חשיבות הירידה אל הפרטים הקטנים – החשובים כשלעצמם- של שינויי שערים של מניית כיל חשוב לדעת כי מדובר במניה שאיתנותה לא מוטלת בספק ולא ניתנת לערעור.

מניית כיל – גלויה וסמויה…

חלק  מבין 70 האחוזים אינם יודעים כלל כי יש להם חלק במניית כיל. יש מי שמחזיקים בה באופן ישיר ויש מי שמחזיקים בה באופן עקיף (קרנות פנסיה, אפיקי חיסכון והשקעה שונים, קופות גמל ועוד. מדובר בחברה חזקה ואטרקטיבית להשקעה. כיל נחשבת ומוערכת כאחת החברות הגדולות והיציבות במשק, בין השאר הודות לפוטנציאל הכרייה הגבוה של מחצבים המהווים חומר גלם לייצור מוצריה ובהם אשלג ופוספטים שונים.  ככל מניה גם מניית כיל נתונה לתנודות אבל איתנות פיננסית, עתודות רבות של מחצבים, כושר ייצור גבוה וביקוש גובר למוצרי החברה מהווים אות וסימן לחוסנה.

מניית כיל

מניית כיל שטר בטחון למשקיעים

מניית כיל קורצת למשקיעים מוסדיים.

מניית כיל בפרט והחברה בכלל נחשבת ומוערכת כאבן יסוד וכאבן שואבת בבורסה לניירות ערך בתל אביב. ניתן להגדירה כעוגן בתיקי מניותיהם של משקיעים מוסדיים רבים. מחזור המסחר במניית כיל הוא הגדול ביותר בישראל. בשל הסכום הגבוה מאוד, הנאמד במיליוני שקלים, של תקבולים שמעבירה החברה למדינה לא תהיה זו הפרזה לקבוע, כי בעשור האחרון נהנו כל אזרחי ישראל מרווחיה של החברה.

חשוב לציין כי שם טוב של מניה הוא אחד מהאלמנטים השיווקיים הטובים ביותר של חברה. זה וכזה הוא שמה של מניית כימיקלים לישראל. אם תשאלו יועץ השקעות על אודות כדאיות ההשקעה במניותיה של החברה אין כל צל של ספק מה תהיה תשובתו.

About Louisana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*