Home » ניהול מדיה חברתית » ניהול מדיה חברתית – עשה ואל תעשה

ניהול מדיה חברתית – עשה ואל תעשה

ניהול מדיה חברתית הנה כל מה שכדאי לעשות וכל מה שלא

אחד הכלים השיווקיים הפופולאריים כיום בקרב עסקים הוא הרשת החברתית. שיווק בפייסבוק ובטוויטר ועוד מגוון רשתות חברתיות הפך להיות נפוץ בקרב עסקים, בין אם הם רוצים ליצור מודעות, להביא תנועה לאתר שלהם או למשוך לייקים לפרופיל שלהם. כך או כך, המטרה היא אותה מטרה- למשוך לקוחות ולהגדיל את הרווחים.

ניהול מדיה חברתית

ניהול מדיה חברתית זו עבודה של מקצוענים

ניהול מדיה חברתית הוא מקצוע מבוקש, ובשל המורכבות שלו יש היום מגוון קורסים בתחום. מכיוון שמדובר במקצוע חדש יחסית, לפעמים מתבצעות טעויות בקמפיין השיווק, ביניהן:

  • חוסר מיקוד: שיווק ברשתות החברתיות כולל מגוון רחב של שיטות להפצת המידע הרלוונטי עבור העסק ומשיכת לקוחות. כל עסק או מנהל אתר יכול להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותו. הבעיה היא שהרבה מהם בוחרים כמעט בכל השיטות הקיימות, כלומר לא רק שיווק בפייסבוק או בטוויטר – שהן הרשתות החברתיות הפופולאריות ביותר נכון להיום – אלא גם גוגל+, אינסטגרם, יוטיוב, פינטרסט, טמבלר ועוד. כל רשת חברתית כזו מציע כלים שונים לפרסום העסק, וזה מפתה להשתמש בכולם, אך מי שמשתמש בכל אלו עושה טעות. כשמנסים לשווק עסק בכל הרשתות, קשה לעקוב אחר כל החשבונות שנוצרו והתדירות שבה משתמשים ברשתות ומפרסמים בהן אינה עקבית או גבוהה מספיק. כמו כן, במצב כזה, מתרכזים הרבה יותר בשימוש בכלים של הרשתות במקום להתמקד בהשגת היעדים.

  • תזמון: ניהול מדיה חברתית בצורה הנכונה כולל תזמון נכון. כלומר, צריך לדעת מתי הזמן הנכון לפרסם כל פוסט או תמונה במדיה, על מנת שאפשר יהיה להשיג את החשיפה המבוקשת. אם מידת המעורבות של הגולשים ברשת חברתית מסוימת גבוהה יותר בבוקר, זה הזמן הנכון להיות פעילים בה. כשיש שיווק בפייסבוק ובטוויטר, בלינקד אין, באינסטגרם וכדומה, התזמון משתבש בשל ריבוי הפרופילים במדיה החברתית, וגם לוקח זמן רב עד שמצליחים להבין מהו התזמון הנכון עבור כל רשת חברתית.

  • רווחיות הכלים: בכל רשת חברתית אחרת יש מספר כלים שאפשר להשתמש בהם כדי לשווק את העסק. ניהול מדיה חברתית מצריך הבנה של כל הכלים וזיהוי אלו הנכונים עבור העסק. שימוש בכל הכלים האפשריים מביא להוצאות גדולות מהרצוי, ולמרות ההשקעה הגדולה התוצאות לא יהיו שונות לעומת מצב בו מוותרים על הכלים שהם פחות אפקטיביים או רלוונטיים עבור העסק.

  • שפת הרשת: לכל רשת חברתית יש את השפה המיוחדת שלה ולכן צריך אנשים שמבינים בניהול מדיה חברתית . למשל, בטוויטר יש את ה"האשטג" או הסולמית שמוסיפים למילות מפתח בפוסט שמפרסמים. צריך להכיר את השפה היטב כדי לדעת להשתמש בה בצורה יעילה. לא מעט פעמים, אנשים מוסיפים סולמית לפוסט בפייסבוק- דבר מיותר שאינו נהוג ברשת הזו.

About Louisana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*