Home » Uncategorized » תיאטרון הקאמרי

תיאטרון הקאמרי

תיאטרון הקאמרי

תיאטראות שונים ברחבי הארץ והעולם הינם בין הנכסים החשובים ביותר לכל מדינה מבחינה תרבותית ומבחינות רבות אחרות. תיאטרון הקאמרי הינו בין התיאטראות המובהקים בייחודיותם הישראלית והמקורית מול תיאטראות אחרים הקיימים כיום. אין ספק כי תיאטרון הקאמרי קם ונותר אחד התיאטראות בעלי האופי המיוחד ביותר שקיים. זאת בזכות ההצגות וההקרנות שהוא מעלה, אותן כמעט ולא ניתן למצוא בשום תיאטרון אחר.

היסטוריית התיאטרון

התיאטרון הוקם עוד לפני הקמת המדינה ומאז ועד היום הוא משמש אבן דרך וציון משמעותי בהתפתחות העם הישראלי והתרבות המפותחת הקיימת בישראל. עוד כשהוקם היה מבוסס על חזון מפותח של תרבות והעשרה, ועד היום מובאות אל תיאטרון הקאמרי תחת חזון זה ההצגות וההקרנות המשמעותיות ביותר שקיימות. התיאטרון החל את פעילותו המודרנית ברחוב נחמני המוכר. תודות להצלחה חסרת תקדים עד מהרה שכר התיאטרון גם את אולם המרתף בבניין הקולנוע מוגרבי וכבר אז היו אי אילו עניינים בין מוגרבי, הוא אשר השכיר את הבניין לבין ההנהלה של התיאטרון.

הנהלת התיאטרון מצדה סירבה להתפנות מהבניין כפי שדרש מוגרבי. סכסוכים שונים התפרצו בין השניים לאורך כל שנות פעילות התיאטרון בקולנוע מוגרבי. גם לאחר שהושגה ההסכמה על קיום התיאטרון, נטען על ידי הנהלתו כי מחירי השכירות מופקעים ואינם הולמים מחירי השכרה לתיאטרון. עד כדי כך היה התיאטרון מגובש ויקר לקהילה שפתח בחרם על הקולנוע בבניין. באופן זה קרא גם לצופים להחרים את בית הקולנוע. בסופו של דבר התכנסה הכנסת והוחלט על ידי מפא"י, מפ"ם והמפלגה הפרוגרסיבית לשנות את החוק על מנת לאפשר את קיום התיאטרון במחיר שפוי.

היו עוד לא מעט ריבים בין הנהלת התיאטרון לבין מוגרבי עולם בשלב מסוים התיאטרון כבר יכול היה לרכוש בעצמו את הבניין ברחוב הפועל. מפברואר 1955 הועלו באולם החדש ברחוב הפועל הצגות שלא היו קודם לכן. לאחר מכן נרכז אולם תיאטרון בצומת הרחובות פרישמן דיזנגוף. הקולנוע נרכש באמצעות כספיה של רשות ציבורית אשר קנתה את האולם עבור התיאטרון. נכון להיום ישנם שישה אולמות המציגים כל אחד מהם הצגות שונות מסוגים ייחודיים.

About Louisana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*