Home » מחבת » מחבת לטיגון וצלייה

מחבת לטיגון וצלייה

מחבת היא כלי שיש בכל מטבח, בלי יוצא מן הכלל, מחבתות משמשות אותנו באופן הבסיסי ביותר למטרות הכנה של אוכל ביתי, והיום אפשר למצוא מגוון רחב שלהן, בגדלים שונים, שלל צבעים, עומקים ועוד, וגם יש סוגים שונים של ציפויים. כל אחד יכול למצוא את מה שמתאים לו, בהתאם למתכונים שרוצים להכין והדרישות המיוחדות שלהם.

אם בעבר מחבת שימשה אותנו לצורכי טיגון, וזה למעשה היה הייעוד העיקרי שלה, היום היא יכולה להיות שימושית עבורנו למגוון רחב של מתכונים, גם כאלו שאינם כוללים טיגון. אפשר להשתמש בה גם לצלייה. במידה והיא בעומק הנדרש, היא יכולה גם לשמש למטרות אחרות, לדוגמא אם רוצים לעשות רוטב פסטה על בסיס יין וצריך לתת ליין להתבשל כדי שיוכל להתמזג עם שאר המרכיבים בצורה הטובה ביותר.

מחבת

פנקייקים במחבת

בחירת מחבת בצורה הנכונה

ככלל, רצוי שיהיו כמה סוגים של מחבתות בכל מטבח, כדי שכל אחת מהן תוכל לשמש למתכון אחר ולסוג אחר של בישול. מומלץ לקנות 3 מחבתות לפחות, כך שכל אחת בגודל ועומק אחר, ואפשר יהיה להחליף ביניהן לפי צורך.

בבחירת המחבתות לבית, מומלץ לשים לב לא רק לגודל ולעומק, כי אם גם לסוג הציפוי. יש כמה סוגים עיקריים של ציפויים שאפשר למצוא היום, והם: טפלון, קרמי, טיטניום, אמייל ונירוסטה. כמו כן, הן יכולות להיות עשויות מברזל יצוק. לכל סוג יש את היתרונות והחסרונות שלו, אבל הדבר הכי חשוב הוא להתאים כל אחת לסוג הבישול שרוצים לעשות.

חשוב לבדוק אם יש אחריות, וחשוב לתחזק כל מחבת בהתאם לסוג שלה. למשל, אם יש לה ציפוי עדין יחסית, חשוב להשתמש בכריות ניקוי ולא בסקוצ'ים שעלולים לשרוט את הציפוי. על כן, כדי שהשימוש הביתי יהיה נוח, צריך לקחת בחשבון בעת הרכישה את הרגלי הניקיון. במידה ואתם לא רוצים להתאמץ בניקוי לאחר הבישול, כדאי לבחור ציפוי שיש לו יכולות נונסטיק, כך שמידת הדביקות וההיצמדות של האוכל לציפוי היא נמוכה מאוד והניקוי לא יצריך מאמץ רב.

יש לקחת בחשבון גם את אורח החיים שמנהלים, ובהתאם לכך את כמות השמן שרוצים להשתמש בו. אם אתם רוצים להימנע מטיגון בשמן, או להשתמש בכמות מזערית של שמן או תרסיס מיוחד, מומלץ לבחור בציפוי בעל תכונות נונסטיק.

לסיכום, ההיצע גדול ואפשר להשיג מחבת לכל מתכון ולכל צורת בישול. כדי שהיא תוכל לשמש לתקופה ארוכה, כדאי להשקיע בסוג הטוב ביותר, ולא לשכוח לנקות לפי ההוראות.

About Louisana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*